Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Rok od wbicia pierwszej łopaty

Data dodania: 2017-10-29
wyślij wiadomość

blog budowlany - mojabudowa.pl

6 października minął rok od wbicia przysłowiowej łopaty. A dokładniej rok od dnia w którym geodeta wytyczył budynek. Później machina ruszyła. Nie powiem, że było łatwo. Budowa domu była przeplatana łzami zarówno szczęścia, gdy dom rósł w oczach i mówiliśmy sobie jest dobrze, tak jak miało być, jak i złości, bo równocześnie było wiele chwil o których zwyczajnie chcielibyśmy zapomnieć. 

Jeszcze rok temu było tak:

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

A teraz tak :)

blog budowlany - mojabudowa.pl


20Komentarze
Data dodania: 2017-10-29 20:33:10
Dużo udało się Wam zrobić przez ten rok! Gratuluję i życzę dalszych postępów!
odpowiedz
Data dodania: 2017-10-29 21:08:12
Dziękuję :) Początkowo myśleliśmy, że będziemy budować się przez dwa lata, ale jednak tak udało mi się poukładać harmonogram, że jakoś poszło :D
odpowiedz
Odpowiedź do roleksik
tala  
Data dodania: 2017-10-29 20:48:04
Jej pieknie zazdeoszcze ze udało wam się tak szybko tyle zrobic. My czekalismy prawie rok na mape do celow adaptacyjnych a ściślej na wyznaczenie granic działki bo dostało nam się taka bez granic :) wiec juz tak naprawde nie pamietam kiedy zaczeliśmy bylam jakos na poczatku ciazy dzisiaj moj synek skonczył 10miesiecy no ale juz mamy dach :D trzymam kciuki za dalszy etap i bede zagladać bo bardzo podoba mi sie ten domek
odpowiedz
Data dodania: 2017-10-29 21:12:12
Dziękuję, bardzo mi miło, że dom się podoba :) Szybko poszła sama budowa, jednak od zakupu działki do załatwienia wszystkich papierków minęło półtora roku. Wodę załatwialiśmy prawie przez rok. Ale w końcu wszystkie najgorsze prace mamy już za sobą. Teraz w pracach wykończeniowych jesteśmy zdani tylko na siebie...
odpowiedz
Odpowiedź do tala
Data dodania: 2017-10-29 22:43:42
Wiem o czym piszesz, sam praktycznie zrobiłem całą wykończeniówkę. Pracy jest od groma i jeszcze trochę, ale dałem radę ocieplić poddasze, obudować je płytami g-k, dałem radę wstawić kilkanaście drzwi, dałem radę gładzi, farbom, obudowie kominka, hektarom kafelek, panelom podłogowym, przeróbkom elektryki i dziesiątkom innych prac... i Wy też dacie radę!!! Jedyne czego Wam nie wolno zrobić, to dać się znużeniu i stracić cierpliwość, a własnoręcznie wykończony dom odwdzięczy się komfortem mieszkania skrojonym na Waszą miarę. Powodzenia w tej wielomiesięcznej "zabawie".
odpowiedz
Odpowiedź do orzeszkowepole
Data dodania: 2017-10-29 23:49:46
Dziękuję :) Jesteś prawdziwą złotą rączką :) Nie raz podziwiałam Twoje prace na blogu. Prawie wszystkie prace jakie wymieniłeś właśnie spoczywają na barkach męża :P Ja pomagam mu jedynie w lżejszych pracach jak szpachlowanie, czy malowanie. Oczywiście, że damy radę :P a zabawy to tak na najbliższe kilka lat, a później pewnie będzie jazda od nowa bo trzeba będzie przeprowadzić remont. Ale właśnie takie są uroki posiadania własnego domu :P
odpowiedz
Odpowiedź do naszfamiliaris
Data dodania: 2017-10-30 00:24:22
Trochę mi wstyd, bo całą chwałę przypisałem sam sobie, a przecież żonka leciała z pędzlem po ścianach i na kolanach fugowała kafelki. Ale najważniejsze w jej wykonaniu była wiara w moje możliwości, bo przecież wiele rzeczy robiłem pierwszy raz w życiu, jej dobre słowo, no i... od czasu do czasu jakiś masaż pleców też zasługuje na wzmiankę. Ot i cały przepis na sukces :)
odpowiedz
Odpowiedź do orzeszkowepole
Data dodania: 2017-10-30 10:52:59
Oj tak masaż placów jest obowiązkowy, również go wykonuję mężowi :)
odpowiedz
Odpowiedź do naszfamiliaris
Data dodania: 2017-10-30 08:18:52
Okna
I na jaką wysokość okna w kuchni się zdecydowaliście? Tak jak w projekcie?
odpowiedz
Data dodania: 2017-10-30 10:48:27
Okno w kuchni ma być na wysokości 102cm. Szczerze mówiąc nie zmierzyłam jeszcze tego ile faktycznie wyszło, po wylewkach i panelach. Zależało mi by parapet był min. 12cm, ale nie więcej jak 18-20 cm nad blatem.
odpowiedz
Odpowiedź do homekoncept01
defnet  
Data dodania: 2017-11-05 13:52:22
Aż miło popatrzeć i szeptać sobie że i my taki stan osiągniemy w przeciągu roku ;-] TZN bardzo byśmy chcieli.... Gratulujemy!
odpowiedz
Data dodania: 2017-11-05 19:34:38
Dziękuje 🌷 Wszystko jest możliwe 😉 My planowaliśmy, że budowa rozłoży się na przynajmniej dwa lata, ale uda się zakończyć prace znacznie wcześniej. Fakt, że nie wszystko będzie na tip top, ale zamieszkać już pójdzie 🙈
odpowiedz
Odpowiedź do defnet
Data dodania: 2017-11-05 19:58:19
Tip top, dobre sobie... Jestem pewien, że zawsze znajdziesz w domu coś, co trzeba poprawić czy udoskonalić. Będziesz dążyć do ideału, którego nie sposób osiągnąć. I niech tak zostanie...
odpowiedz
Odpowiedź do orzeszkowepole
kakusek
Data dodania: 2018-01-06 15:17:58
Jak ida prace wykonczeniowe? Cos mi swita ze wybraliscie panele dab masala wiec tym bardziej czekam na aktualizacje bloga :-)
odpowiedz
Data dodania: 2018-01-08 11:00:07
Prace wykończeniowe jak to bywa na tym etapie, nie idą tak szybko jakbyśmy sobie tego marzyli. Ale od etapu elewacji, jesteśmy sami na budowie i cała wykończeniówka robiona jest po godzinach pracy. Mam nadzieję, że za miesiąc wrzucę zdjęcia. Póki co, mimo iż co nieco mamy już zrobione to wszystko albo zakurzone albo pozabezpieczane przed zniszczeniem i nie ma jak zrobić zdjęć, na których widać będzie coś więcej aniżeli wszechobecny chaos. Tak mamy panele dąb masala na dole i dąb olejowany szczotkowany na górze. Jak się tylko trochę ogarniemy to uzupełnię bloga. Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
kakusek
Data dodania: 2018-01-08 16:15:17
W takim razie czekam cierpliwie :-) Nie wolalas na parter dac drewna ? (dab olejowany na gorze to chyba nie panele?) Ja szukam odpornych paneli bo chce dac je na caly paretr lacznie z kuchnia .
odpowiedz
Odpowiedź do orzeszkowepole
Data dodania: 2018-01-08 19:48:11
Dąb olejowany szczotkowany to nazwa paneli 😜 Ładnie wyglądają i były stosunkowo tanie, ale dab masala bardziej przypomina drewno z bliska i w dotyku. Panele mamy praktycznie wszędzie, oprócz łazienek, kotłowni i wiatrołapu 😉
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
kakusek
Data dodania: 2018-01-08 22:30:44
Pieknie bedzie wygladac taka duza jednolita powierzchnia.Wybraliscie bardzo fajny projekt domu-lubie ta pracownie:-)
odpowiedz
Odpowiedź do orzeszkowepole
Data dodania: 2018-02-20 16:23:54
Jaką planuje pani deskę szczytową? z czego i jaki kolor?
odpowiedz
Data dodania: 2018-06-08 11:33:15
Szczyty są z blachy antracytowej
odpowiedz
Odpowiedź do gosiakos

Oczyszczalnia

Data dodania: 2017-10-29
wyślij wiadomość

blog budowlany - mojabudowa.pl

Długo wahaliśmy się czy robić szambo czy oczyszczalnię. Po informacjiz UM, że o kanalizacji nie mamy co marzyć przez najbliższe 5-10 lat wybraliśmy tą drugą opcję.W wrześniu udało nam się wykonać oczyszczalnię. Zdecydowaliśmy się na biologiczną Bio-Hybryda firmyEkopol. Panowie przyjechali w umówionym terminie, sprawniezamontowali i jeszcze zostawili za sobą większy porządek aniżeli był przed montażem :)

blog budowlany - mojabudowa.pl

7Komentarze
anield
Data dodania: 2017-11-27 08:43:24
OCZYSZCZALNIA
Witam jaki był koszt tej OCZYSZCZALNI? i czy Oczyszczalnia biologiczna Bio-Hybryda jest lepsza od takich "zwykłych" Oczyszczalni?
odpowiedz
Data dodania: 2017-11-27 09:24:49
Katalogowo oczyszczalnia kosztuje 8tyś i 800zł brutto za studnię chłonną. Do tego trzeba doliczyć sobie 10t żwiru płukanego. Oczyszczalnie drenażowe w tym momencie są zakazane w aglomeracjach, tylko czekać aż wprowadzą nowy przepis by zakazać je całkowicie. Wówczas Inwestor będzie zmuszony do wymiany oczyszczalni na własny koszt. Nam zależało by oczyszczalnia spełniała obecne wymogi jakości i stopnia oczyszczenia ścieków.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
anield
Data dodania: 2017-11-27 10:02:19
OCZYSZCZALNIA
ale jeżeli chodzi o zakaz oczyszczalni drenażowych chyba jest to zależne od danej gminy?
odpowiedz
Odpowiedź do orzeszkowepole
Data dodania: 2017-11-27 10:16:11
Nie. Przepisy mówią jasno, że w aglomeracji. Z tym, że część miasta może nie być aglomeracją. Tak jest w naszym przypadku. Aglomeracją jest tylko ścisłe centrum, natomiast dzielnice już nie.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
anield
Data dodania: 2017-11-27 10:24:50
OCZYSZCZALNIA
rozumiem, czyli wasza działka jest w obszarze aglomeracji i nie mieliście wyjścia i zrobiliście taka oczyszczalnie a nie oczyszczalnie drenażowa dobrze rozumiem ?
odpowiedz
Odpowiedź do orzeszkowepole
Data dodania: 2017-11-27 10:42:44
Nie, akurat mamy działkę w dzielnicy poza aglomeracją. Jednak wiem, że UE chce zakazać całkowicie stosowanie oczyszczalni drenażowych, a nie chcę za kilka lat wymieniać. Szczególnie, że gmina nie planuje przez najbliższe 10 lat zrobić kanalizacji. Prócz tego my mamy glinę i drenaż na naszym gruncie nie miałby racji bytu. Dodatkowo uważam, że oczyszczalnie drenażowe to oczyszczalnie tylko z nazwy, a tak naprawdę to nic innego jak szambo z drenażem, który zanieczyszcza fekaliami grunt.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2020-06-16 08:11:26
Bakterie do oczyszczalni
Do takiej przydomowej oczyszczalni warto nabyć takie środki: https://sklep.bioexpert.pl/produkty/instalacje/przydomowa-oczyszczalnia,2,3078 dzięki którym będzie ona funkcjonowała jeszcze lepiej.
odpowiedz

Styropian i rekuperacja

Data dodania: 2017-09-17
wyślij wiadomość

Znów mału upgrade, zdjęcia z przełomu czerwca-lipca.

Układania styropianu - jak większość z Was, podjęliśmy się sami. Trochę to trwało jednak żaden wykonawca nie będzie tak dokładny jak sam Inwestor. 


blog budowlany - mojabudowa.pl

Na parterze w drugiej warstwie styropianu kończyliśmy układanie instalacji pod odkurzacz centralny. 

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl


2Komentarze
Data dodania: 2017-10-26 21:18:29
To jaki plan? Święta w domku? :)
odpowiedz
Data dodania: 2017-10-29 19:25:29
Tak :) Plan jest taki, ale czy się uda zobaczymy. Teraz mam akcję malowanie, a mąż podjazd. W sumie podstawa do zamieszkania do świąt powinna być, ale nie wiem czy uda nam się do tego czasu załatwić odbiór.
odpowiedz
Odpowiedź do aniabudujeoberona

Tynki

Data dodania: 2017-08-02
wyślij wiadomość

blog budowlany - mojabudowa.pl

Oczywiście z prowadzeniem bloga jestem ciut do tyłu :P

Dziś zdjęcia z etapu tynków, które zaczeliśmy końcem czerwca. Ekipa była u nas 3 tygodnie. Poszło 8 kubików wody na ok.750m2.

Zdecydowaliśmy się na tynki Knauf Diamant. Osobiście polecam i cieszę się, że się na nie zdecydowaliśmy. Jest gładko, biało, pod malowanie. Tylko miejscami uzupełnimy ubytki lub przejedziemy papierem ściernym, ale takich miejsc jest naprawdę niewiele. 

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Ale, żeby nie było tak różowo i że u nas bez problemów ;/ Tynki miejscami mamy na bogato i dopłata za większe zużycie materiału. Nie wspominając o puszkach, do których musimy dać przedłużki...


blog budowlany - mojabudowa.pl

Ale najważniejsze, że mamy ten etap za sobą :) znikł pomarańcz na który już nie mogłam patrzeć i zaczyna robić się taaak domowo...

tagi
knauf tynk

Parapety

Data dodania: 2017-07-27
wyślij wiadomość

Przed tynkami mąż zamntował parapety wewnętrzne. Nie mamy ich dużo, bo tylko w kotłowni i jednym pokoju, gdzie daliśmy z konglomeratu, oraz dwa w garażu z PCV.

Ciężko znaleźć zdjęcia parapetów do antracytowych okien. Dlatego dzielę się naszymi. Początkowo myślałam nad Baltic Grey, później Polare, ale ostatecznie wybraliśmy Misty White 3cm.

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

tagi
parapet
14Komentarze
Data dodania: 2017-07-27 23:53:34
Pieknie sie prezentuje Wasz domek, mam pytanie co do profili okien czy ta firma ma dobre opinie no i oczywiscie jak to cenowo wychodzi?
odpowiedz
Data dodania: 2017-07-28 08:52:19
To są okna z Pomorskiej Fabryki Okien M&S na profilu Salamander. Bardzo długo szukałam okien i czytałam opinie, ostatecznie na placu boju został Oknoplast i M&S. Z tym, że Oknoplast jest na profilach Veka, które nie mają profilu antracytowego barwionego w masie (nie wiem czy już nie wprowadzili takiego profilu, ale jak my kupowaliśmy to nie było). Okna M&S cenowo wyszły nam trochę taniej niż Oknoplastu (Główna różnica była na oknie HST), no i profile Salamander są barwione w masie. Poza tym tylko te dwie firmy (no i jeszcze OknoPlus) nie chciały nam dzielić okien poziomymi poprzeczkami. Nie było problemu z wykonaniem bardzo dużych przeszkleń. Same okna M&S polecam, są naprawdę starannie wykonane, nie było też problemu, żeby ich serwisant przyjechał z Słupska na Śląsk poprawić nawiercenia pod klamki.
odpowiedz
Odpowiedź do oxxxo1989
tomek85  
Data dodania: 2017-07-28 17:44:58
Okna Salamander sa solidnymi oknami. Ale oknoplast winergetic premium ma szyby o grubosci 3mm dzieki temu sa lzejsze co za tym idzie, lzejsze i wieksza stabilnosc. A wspolczynniki Okien sa takie same jak przy szybach 4mm lub nawet lepsze.
odpowiedz
Odpowiedź do orzeszkowepole
Data dodania: 2017-07-28 21:50:32
Nie będę się kłócić. Jednak mieliśmy wyceny z Oknoplast na Winergetic i M&S. Pakiety szybowe były bardzo podobne, a przenikalność na całości okien niewiele się różniła na korzyść Winergetic. Ale nie rekompensowało to różnicy w cenie nawet w przeliczeniu na kilkanaście lat. Poza tym jak pisałam wcześniej okna Oknoplastu zostały zdyskwalifikowane ze względu na brak rdzenia antracytowego.
odpowiedz
Odpowiedź do tomek85
Data dodania: 2017-08-11 18:47:24
okna
w chwili obecnej sa okna profil veka barwione w masie z rdzeniem antracytowym.Ogladałam okna ms z tym cimnym rdzeniem ale profile to klasa B jest a nie tak jak w veka A
odpowiedz
Odpowiedź do orzeszkowepole
Data dodania: 2017-08-11 22:38:24
MS w ofercie ma zarówno profile w klasie A jak i B. Warto przeczytać test http://oknotest.pl/artykuly-tematyczne/profile-okienne-pcv-klasa-a-contra-klasa-b I jak się okazuje, może się zdarzyć, że profil klasy B będzie bardziej wytrzymały od tego w klasie A. Czyli co? Okazuje się, że chwalenie się klasą profilu to kolejny chwyt marketingowy.
odpowiedz
Odpowiedź do arlecia1
Data dodania: 2017-10-08 18:51:37
veka bije na głowę wszystkie inne profile... takie są fakty każdy z czołowych producentów ma profil VEKA. gruba ścianka , grube stalowe wzmocnienia , najlepsze U . Do tego oknoplastowe sa ładnie wyprofilowane , mają bardzo dobre okucia , gwarancje , swoich montażystów , okleine zgrzewaną na nowoczesnych amszynach , 3 uszczelki , szyby o najlepszych wsp przenikania światła i innych... Przestudiowałem wszytskie i jedynie Vetrex może się równać , Adams mają b dobrą jakość ale profile nie są zaokrąglone , VEKA najlepsza i najpewniejsza to nie ma co polemizować...
odpowiedz
Odpowiedź do arlecia1
Data dodania: 2017-07-28 09:06:10
Jeżeli nie wiesz na co zwrócić uwagę kupując okna to polecam wpis który popełniłam :P http://www.orzeszkowepole.pl/2017/05/okna-1-bez-lukru-i-sciemy.html Myślę, że w miarę jasno przekazałam skąd biorą się różnicę w cenach okien i jakie parametry są tylko chwytem marketingowym, a na które powinnaś zwrócić szczególną uwagę
odpowiedz
Odpowiedź do oxxxo1989
Data dodania: 2017-08-10 23:16:49
Dzięki za cenne informacje :) pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do orzeszkowepole
Data dodania: 2017-10-08 18:55:20
dobra , ale czy byłaś oglądać różne profile / okna różnych producentów osobiście ? sprawdzałaś jak otwierają się okna , okna PSK ? Jeździłem i porównywałem także wygląd i komfort użytkowania i oknoplast wypada najlepiej , jak postawisz okno oknoplastu przy jakims drutexie czy pagenie to zobaczysz różnice od razu....
odpowiedz
Odpowiedź do orzeszkowepole
Data dodania: 2017-10-08 19:53:46
Jasne, że byliśmy oglądać okna różnych producentów. Okien drutex nawet nie braliśmy pod uwagę, więc ich nie oglądaliśmy. Wogóle porównywanie oknoplast do drutex to jakieś nieporozumienie. Oknoplast to okna premium tak jak M&S itp. a drutex to chyba najniższa liga. My skupiliśmy się na oknach premium.
odpowiedz
Odpowiedź do bryzatrzy
alaimar  
Data dodania: 2017-07-28 22:12:04
kamienne parapety ! nasz klimat ! wytrzymają lata i się nie zestarzeją! no i u nas jest salamander :) dobry gust :))) ;)
odpowiedz
Data dodania: 2017-07-28 22:41:44
Dziękuję :) Niestety konglomerat nie jest tak trwały jak myślałam, trzeba bardzo na nie uważać :(
odpowiedz
Odpowiedź do alaimar
tomek85  
Data dodania: 2019-06-10 20:13:12
Witam jaka macie szerokosc parapetow??
odpowiedz
orzeszkowepole
ranga - mojabudowa.pl elita
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 118198
Komentarzy: 345
Obserwują: 161
On-line: 9
Wpisów: 29 Galeria zdjęć: 157
Projekt HOME KONCEPT-1
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Śląsk
ETAP BUDOWY - IV - Dach
ARCHIWUM WPISÓW
2019 luty
2019 styczeń
2018 listopad
2018 marzec
2018 luty
2018 styczeń
2017 październik
2017 wrzesień
2017 sierpień
2017 lipiec
2017 czerwiec
2017 maj
2017 kwiecień
2017 marzec
2017 luty
2017 styczeń
2016 grudzień
2016 listopad
2016 październik